اندیشکده بین المللی فرهیخت 

  نخستین دیده بان توسعه روابط خارجی مشهد 
  قدیمی ترین درگاه مطالعات راهبردی رویکرد بین المللی شهر 
www.farhikhtt.ir  

برترین های دیپلماسی

جمعه 21 13 دی 1397 | شورای شهر هزینه مسافران خارجی مشهد را افزایش ندهد. شورای شهر مشهد در آخرین جلسه علنی خود مصوبه‌ای داشت که باید گفت بدعتی تازه بوده و لازم است متولیان امور شهر و حتی استان نسبت به آن دقتی ... | به قلم علی محمدزاده

دوشنبه 16 مهر 1397 | نقدی بر یک خبر، هشتم مهرماه جاری، خبری بس عجیب و باورنکردنی، هرچند تیتر خبری چند رسانه شد، اما در هیاهوی افزایش افسارگسیخته ی ارز شوم - دلار سیاه - و الحاق کشور به کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ... | به قلم «عبدالرضا زرگری

چهارشنبه 11 مهر 1397 | عدم رعایت مطلوب اصول تشریفات روابط دیپلماتیک در دیدارهای مدیران دستگاه های اجرایی شهر و استان با مقامات عالی رتبه سیاسی و اجتماعی کشورها بویژه با سفرا و دیپلمات های ارشد سفارتخانه های خارجی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دوشنبه 12 شهریور 1397 | چرا متولیان گردشگری استان به طور مطلق می گویند سرمایه گذاری در حوزه تأسیسات گردشگری اشباع شده؟! در حالی که باید بگویند فقط در لایه میانی یعنی هتل های 4 و 5 ستاره اشباع شدیم، اما در لایه بالا یعنی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

تحلیل فرهیخت: رقابت تنگاتنگ «شورای شهر مشهد» با «بیمارستان رضوی» در زدن تیرهای خلاص به نهال تازه جان گرفته «زوار غیرایرانی» و «زائر سلامت»! یکی با تبر «دلار» و دیگری با گیوتین «یورو»!

به قلم عبدالرضا زرگری | به نام خدایی که همه ی روزها، روزهای خوب اویند، اما نمی دانم چرا دوشنبه هایی که اتفاقاً مصادف با شانزدهم یا هفدهم هر ماه می شوند، برای دیده بانان رویکرد بین المللی و توسعه ی روابط خارجی مشهد، اینقدر پر اضطراب و پر دلهره می گذرند؟ دوشنبه هایی که یکی بخیر می گذرد، اما دیگری همچون این دوشنبه ی سیاه از اولین روز ماه جماد، نه! نه تنها بخیر نمی گذرد، که دو قبضه، مصداق اشد شرّ می شود! کمی رحم هم خوب چیزی است! بگذارید جای میخ اولی بر تابوت «زائر سلامت» مرهم بخورد، بعد مسمارهای دومی و سومی را به طور همزمان بکوبید! اینطوری مسلمانی تر است!... | دوشنبه 17 دی 1397

دیپلماسی ...

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود: توریست‌ها از خدمات گردشگری حلال در ایران بی‌اطلاع‌اند

   |  چهارشنبه 20 دی 1396
مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود معتقد است که گردشگران خارجی اطلاع زیادی درباره اینکه خدمات گردشگری در ایران حلال است ندارند و باید در این زمینه به آن‌ها اطمینان بدهیم.  راحله خواجه‌ای اظهار کرد: این مطلب که بر روی رستوران‌های بین‌المللی کشورمان نشان حلال را بگذاریم قطعا به مشتری و گردشگر اطمینان می‌دهد که در این مرکز غذایی حلال را صرف می‌کنند و درواقع اینکه غذای رستوران‌های ما حلال است،...
 ذبح حلال در ایران صورت می‌گیرد و فقط نوشیدنی‌های غیرالکلی در کشورمان عرضه می‌شود برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم امری بدیهی به شمار می‌رود اما برای گردشگران این تصور وجود ندارد.

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود خاطرنشان کرد: باید اعتراف کرد که بسیاری از گردشگران به خصوص گردشگرانی که از کشورهای اروپایی به ایران سفر می‌کنند و مسلمان نیستند، شناخت زیادی از کشور ما ندارند و حتی باید در مورد مسائلی همچون حجاب برای آنها توضیح بدهید چنانکه به بعضی از آنها در هنگام ورود به ایران در هواپیما پوشش ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری حلال شاید ما در بین یک میلیارد مسلمان در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم اما در بین تمام گردشگران دنیا شناخته شده نیستیم، اضافه کرد: همچنین در بحث توسعه گردشگری حلال باید دقت داشته باشیم که باتوجه به اینکه ما شیعه هستیم، اتحاد مسلمانان را مدنظر قرار دهیم و دچار تنش‌های بین مذهبی نشویم.

خواجه‌ای یادآور شد: ایران کشوری با جاذبه‌های تاریخی و مذهبی بسیار و آب‌و هوای منحصر به فرد است، اینجا کشوری است که در آن می‌توانیم در طی 20 روز با سفر از سردترین نقطه به گرمترین نقطه، تمام فصول را مشاهده کنیم اما ما نتوانستیم این ظرفیت‌های خوب را به دیگران معرفی کنیم.

وی درباره این موضوع که چرا کشورهایی همچون تایلند، ترکیه و امارات توانستند در حوزه گردشگری حلال، رتبه‌ جهانی کسب کنند، گفت: شاید کشور تایلند در ذهن ما ایرانی‌ها دارای وجهه‌ مثبتی نباشد اما این کشور در بین مردم جهان به کشور لبخند معروف است و این به معنی آن است که همه دروازه‌های خود را به روی قشرهای مختلف باز کرده‌ است و برای کسانی که دنبال گردشگری حلال نیز هستند دارای برنامه است.

این مدرس حوزه گردشگری گفت: چند روز پیش در یک کلاس از دانشجویان کارشناسی ارشد خواستم که یک برند را برای ایران نام ببرند اما آنها موفق نشدند درباره یک مزیت به تفاهم برسند و این مطلب به معنای آن است که ما در زمینه برندسازی موفق نبودیم و باید توجه داشته باشیم که سایر کشورها قطعا حرفه‌ای در این زمینه تلاش ‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسلط بودن به انگلیسی برای برخی از خدمات‌دهندگان حوزه گردشگری امری ضروری است اما رانندگان تاکسی در شهر و کشور ما حداقل‌ها و کلمات کلیدی انگلیسی پرکاربرد در گفت‌وگو با گردشگر را که بسیار هم، پیش‌پا افتاده است را نمی‌دانند و گردشگر را دچار سردرگمی می‌کنند.

آخرین ویرایش: چهارشنبه 20 دی 1396
Share
  یادآوری: درج رتبه ای موضوعات و رویدادها و مناسبات بین المللی مشهد از آن سو برای پژوهشگران و علاقه مندان رصد تعاملات روابط خارجی این کلان شهر اهمیت دارد که با کلیک بر روی هر گزینه، تمامی پست هایی که مرتبط با آن موضوع هستند، به ترتیب درج به نمایش در خواهند آمد؛ اما نکته ی مهمتر، نمایش سرفصل ها به ترتیب رتبه و فراوانی هر موضوع، است که خود حکایت از فعال یا نیمه فعال و یا غیرفعال بودن آن حوزه دارد. ضمناً: 1- «دیپلماسی ها» پررنگتر در این بخش متمایز خواهند شد. 2- این اطلاعات، تا تاریخ 22 آذر ماه 1397 به روز شده است!
کل رویدادها و مناسبات: 4.450
 اخبار   3183     بین الملل   2579     آسیا   2223     مراسم بین المللی / داخل و خارج   934     دیپلماسی اقتصادی    661     دیپلماسی دانشگاهی  608     دیپلماسی زیارت، زائر/ امام رضا(ع)/ ،   587     افتخارات / مفاخر   555     دیپلماسی گردشگری    536     دیپلماسی علمی   476     جهان اسلام   454     اروپا   448     میهمان/میهمانان خارجی   435     دیپلماسی فرهنگی  420     دیپلماسی آموزشی   420     دیپلماسی دینی (مذهبی و قرآنی)   412     آیا می دانید که مشهد...   386     دانشگاه فردوسی مشهد   358     شهرداری مشهد   312     دیپلماسی نمایشگاهی  280     آستان قدس رضوی   250     سرمایه گذاری   248     استانداری خراسان رضوی   242     تصاویر / گزارش های تصویری   241     عراق   234     صادرات و واردات   208     پاکستان   205      دیپلماسی هنری   190     دیپلماسی شهری  187     افغانستان   184     دیپلماسی ورزشی   178     دیپلماسی سلامت، پزشکی و بهداشت/   176     استاندار   169     دیپلماسی سیاسی  166     حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی   148     دیپلماسی اجتماعی    147     آفریقا   144     مشهد 2017  مشهد 2017   139     نمایشگاه بین المللی مشهد   126     سفارت، سفیر، کاردار، رایزن، سرکنسول   123     سرمایه گذاری خارجی   110     پایتخت معنوی ایران   103     جلسات،ملاقاتها، بازدیدها، سفرها/ داخل و خارج   93    

اندیشکده بین المللی فرهیخت، دعوت به همکاری می نماید: از سطح اندیشه و پژوهش گرفته که مخاطب آن محققان، نویسندگان، اساتید مجرب دانشگاه، فضلای معظم حوزه، مدیران، کارشناسان و پیش کسوتان در رشته های مختلف، دانشجویان و دانش آموزان و در کل، تمامی دغدغه داران توسعه ی روابط خارجی مشهد با جهان پیرامون هستند، تا سطح اجرایی که شامل فعالان و کاربران ساده وب و علاقه مندان به درج محتوا در وبگاه اینترنتی اندیشکده است. توضیح بیشتر بخش اجرایی آن که، شدیداً نیازمند همکاری افتخاری آن دسته از آقایان و خانم های دلداده و سرسپرده به امام مهربانی ها حضرت امام رضا(ع) هستیم که حاضرند همچون پژوهشگران داخلی و خارجی این اندیشکده، به عشق آن امام همام، در شناسایی و رصد و نیز درج کلیه ی رویدادها و مناسبات بین المللی کلان شهر رضوی از منابع مختلف بویژه در بستر اینترنت به ما کمک کرده و حتی از طریق نصب یک اپلیکیشن ساده در گوشی همراه یا تبلت خود، نسبت به درج محتوا در وبگاه اقدام نمایند. بدیهی است در صورت تمایل نویسنده یا تهیه کننده مطالب، نام وی به عنوان ارسال کننده در کلیه ی پست های منتشره به نمایش در خواهد آمد. برای ارتباط گیری با مدیر تارنما، از طریق سیستم پاسخگویی آنلاین می توانید اقدام فرمایید. مأجور باشید


عضویت در اندیشکده بین المللی فرهیخت
ارزیابی و رصد رویدادها، مناسبات بین المللی و روابط خارجی شهر
تا 22 آذر ماه 97
نمایه فعالان دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و رسانه با اولویت «ارتباطات» و با محوریت «اقتصاد شهر»
نمایه فعالان دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»
نمایه فعالان دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی، هنری و نمایشگاهی با اولویت جامعه پویا و با محوریت   «اقتصاد فرهنگ»
نمایه فعالان دیپلماسی زیارت و خدمات گردشگری » با اولویت «تکریم زوار خارجی» و با محوریت «اقتصاد زائر»