• مشهد 2017
  • اندیشکده فرهیخت

دیپلماسی علم، پژوهش و فناوری« با محوریت «دانشجویان خارجی»

1- دانشگاه فردوسی مشهد 2- دانشگاه علوم پزشکی مشهد 3- جامعه المصطفی العالمیه 4- دانشگاه آزاد اسلامی مشهد 5- دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)

دیپلماسی عمومی شهری، اقتصادی و سیاسی با محوریت «ارتباطات»

1- اداره روابط خارجی شهرداری مشهد 2- اداره کل صنعت، معدن و تجارت 3- نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور 4- اداره کل ورزش و جوانان 5- اتاق بازرگانی و صنایع استان

دیپلماسی فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی اسلامی با محوریت «فرهنگ»

1- دبیرخانه رویداد مشهد 2017 2- نمایشگاه بین المللی مشهد 3- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 4- بنیاد بین المللی امام رضا(ع) 5- نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

دیپلماسی زیارت و گردشگری دینی با محوریت «تکریم زوار خارجی»

1- فرودگاه بین المللی مشهد 2- اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی 3- بیمارستان تخصصی رضوی 4- معاونت زیارت استانداری 5- اداره کل گردشگری 6- اتحادیه هتلداران استان

۶۵میلیون زائر داخلی از برنامه‌های حضوری و 15 میلیون زائر داخلی و خارجی از خدمات غیر حضوری حرم رضوی بهره‌مند شدند

      ...  یکشنبه 1 بهمن 1396
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: در ۸ ماهه اول سال ۹۶، حدود ۶۵ میلیون زائر از برنامه‌های تبلیغی حضوری شامل نماز جماعت، حلقه‌های معرفت، پرسمان، دین نشاط، جوانه معرفت، پاسخگویی، گروه‌های زیارتی، حرم‌شناسی، بهره برده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی با اشاره به اینکه در راستای استقرار نظام جامع نظارت و ارزیابی برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی از ابتدای سال تاکنون...
... جلسات متعدد و پروژه‌های علمی-پژوهشی ارزشمندی صورت گرفته است، اظهار داشت: مدیریت پژوهش‏‌هایِ معاونت تبلیغات اسلامی در راستای بالابردن ظرفیت تبلیغی حرم و کیفیت برنامه‏‌ها، در طول سال فعالیت‏‌های زیادی را انجام می‏‌دهد.

وی گفت: در هشت ماه ابتدایی سال جاری این مدیریت، ‌6946 برنامه از مراسم‏‌های حرم را مورد نظارت و 2878 برنامه را نیز مورد ارزیابی کیفی محتوای تبلیغی قرار داده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: برگزاری «17 جلسه شورای تولید» جهت راهبری تولیدات مکتوب حرم مطهر، «12جلسه شورای به‌گزینی» جهت راهبری جذب مبلغان حرم مطهر و «27جلسه ستاد مناسبت‌های ویژه» جهت هماهنگی برگزاری برنامه‌ها در مناسبت‌های سال، برخی از اقدامات مدیریت فرهنگی معاونت تبلیغات در هشت‏‌ماه ابتدایی سال است.

وی با اشاره به اینکه در هشت‏ماه ابتدایی سال جاری 74 برنامه حرم، مورد نظرسنجی قرار گرفته است، عنوان کرد: با استقرار 7هیات اندیشه‌ورز و 30 گروه علمی ذیل ادارات با عضویت 200 نخبه علمی در معاونت تبلیغات، این ارزیابی‌‏ها برای ارتقاء کیفی برنامه‌‏ها و تولیدات مورد بررسی و بحث قرار می‏‌گیرد.

حسینی افزود: در 8 ماهه اول سال 96، حدود 65میلیون زائر از برنامه‌های تبلیغی حضوری شامل نماز جماعت، حلقه‌های معرفت، پرسمان، دین نشاط، جوانه معرفت، پاسخگویی، گروه‌های زیارتی، حرم‌شناسی، پایگاه فرهنگی، محافل و کلاس‌های قرآنی، راهنمای زائر استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین در برنامه‌های غیرحضوری حدود 15میلیون نفر از دوستداران امام هشتم(ع) در ایران و سایر نقاط جهان از خدمات تبلیغی غیرحضوری شامل پاسخگویی تلفنی و پیامکی، رضوی‌تی‌وی، سایت معاونت، شبکه های اجتماعی، نورالهدی، کتاب و محصولات بهر‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از آستان نیوز
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

معرفی فعال ترین واحد علمی شهر در عرصه دیپلماسی دانشگاهی

چرایی انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد؟

دانشگاه فردوسی مشهد مقدس، سومین دانشگاه كشور از نظر قدمت پس از دانشگاه های تهران و تبریز، در حالی شصت و هفتمین سال فعالیتش را سپری می كند که از میان 23 هزار دانشجوی این دانشگاه، حدود 1300 از آنان را دانشجویان خارجی و عمدتاً از کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ... و نیز کشورهای حاشیه ی خلیج فارس تشکیل می دهند. این دانشگاه با دارا بودن واحدهای فعالی همچون «اداره ی دانشجویان خارجی»، «دفتر همکاری های علمی و بین المللی»، «پردیس بین الملل» و «اداره کل روابط عمومی و بین الملل دانشگاه» و ...، سال بسیار پرکار و پررونقی را در عرصه ی مناسبات علمی و دانشگاهی با مراکز علمی و پژوهشی و واحدهای دانشگاهی سایر کشورها بویژه ....

آشنایی با سرآمدان فعال در عرصه روابط خارجی در مشهد

«اندیشکده مطالعات بین المللی فرهیخت»
 Farhikht Think Tank -  www.farhikhtt.ir

Copyright © 2009
با تشکر از: سایت ستاپ
قدرت گرفته با از  MihanBlog.com