• اهدای جایزه ویژه به چهار بانوی خارجی در
    مراسم اختتامیه سومین جایزه جهانی گوهرشاد
    بیست و هفتم تیرماه - تالار قدس آستان قدس رضوی - مشهد مقدس
  • همزمان با زادروز فرخنده حضرت فاطمه معصومه(س) :
    شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از قم آغاز شد
    یکشنبه، بیست و چهارم تیرماه نود و هفت
  • مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد:
    ارسال محصولات فرهنگی به ۷۸ کشور دنیا در دهه کرامت
    برگی از افتخارات بین المللی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) از خاستگاه مشهد مقدس
  • اسم و عنوان اندیشکده فرهیخت
    در طول هشت سال و هشت ماه ... از تاریخ 1388/08/08

رصد دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و رسانه با اولویت «ارتباطات»

و با محوریت «اقتصاد شهر»

پیشتر بابت دعوت و گفتگو با گلبرند شونبری، رئیس شبکه جهانی جامعه ایمن از شهرداری مشهد تقدیر کردیم، اما اکنون از بابت تشکیل اتاق مشترک ایران و تاجیکستان با هدف برگزاری نمایشگاه توسعه صادرات ایران در شهریور 97 - تاجیکستان از جناب آقای مهندس فرشید منوچهری، مدیر امور بین الملل و از

اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان

سپاسگزاریم!

رصد دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی»

و با محوریت «اقتصاد دانش»

در جریان سفر دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به فرانسه، دو تفاهم نامه همکاری با دانشگاه سوربن نوول پاریس و دانشگاه ژول ورن شهر امی ین فرانسه امضا شد و باز هم این دانشگاه در عرصه توسعه روابط خارجی و مناسبات بین المللی مشهد مقدس با جهان پیرامون خوش درخشید، لذا از:

دانشگاه فردوسی مشهد

سپاسگزاریم!

رصد دیپلماسی فرهنگی، هنری و نمایشگاهی با اولویت «جامعه خلاق»

و با محوریت «اقتصاد فرهنگ و هنر»

تلاش های بنیاد بین المللی امام رضا(علیه السلام) برای طراحی، هدایت و برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های فرهنگی، هنری و بین المللی مرتبط با جشن های دهه کرامت طی شانزده دوره در قالب جشنواره امام رضا(ع) در 31 استان کشور و بسیاری از نقاط دنیا حقیقتاً قابل تقدیر است. لذا به سهم خود، از:

بنیاد بین المللی امام رضا(ع)

عمیقاً سپاسگزاریم!

رصد دیپلماسی زیارت و خدمات تخصصی گردشگری با اولویت «تکریم زوار خارجی»

با محوریت «اقتصاد زائر و سوغات»

رشد فعالیت های بین المللی اخیر نهاد متولی گردشگری استان، کاملاً محسوس است و خبر از آغاز تحرکاتی امیدبخش در عرصه ی توسعه ی مناسبات خارجی در ساحت گردشگری بویژه با کشورهای همسایه می دهد. لذا به سهم خود از جناب آقای ابوالفضل مکرمی فر و همکاران ساعی ایشان در اداره کل

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

سپاسگزاریم!

چرا گردشگران کمتر به مشهد میایند؟/ تاثیر تبلیغات سوء خارجی و نداشتن برنامه برای جذب گردشگرمذهبی/ مشهد ارزانتر مقصد گردشگری برای مسلمانان جهان

   |  پنجشنبه 31 خرداد 1397
align=bottom
خیلی از کسانی که درکار گردشگری هستند باورشان هم نمیشد که امسال شبهای قدر 100درصد ظرفیت هتلهای مشهد تکمیل باشد، گروهی از زائران در زائرسراها و حسینیه ها اسکان یابندو بخشی هم راهی منازل اجاره ای شوند. اما این تجربه نشان داد که حتی درمناسبتهای مذهبی هم میتوان گردشگر جذب شهرهای مذهبی کرد به شرط انکه شیوه های درست جذب گردشگر را بدانیم ....

طی سالهای اخیر اینگونه به نظر میرسد که تعداد زائران خارجی مشهد مقدس کاهش یافته است ، زمانی بود که تعداد زائران خارجی این شهر با زائران ایرانی برابری میکردو در هرکوی وبرزن نشانی از زائران عرب زبان ، پاکستانی و یا حتی هندی دیده میشد اما انگار این روزها دیگر ان بازار از رونق افتاده است .

دراین میان برخی بر این باورند که باید تنها برای جذب گردشگر مذهبی برای مشهد تلاش کرد وبرخی دیگر جذب گردشگر مذهبی را جدای از جذب سایرگردشگران نمیدانند.از دیگرسوبه گفته شرکتهای گردشگری تلاشها برای جذب گردشگر از سایرکشورها هم این روزها به دربسته میخورد وراه  به جایی نمیبرد.

***تبلیغات سوء

 یک راهنمای گردشگری معتقد است که در حال حاضر تنها موضوعی که از ورود توریست‌ به ایران ممانعت می‌کند، تبلیغات سوء علیه ایران است.

محسن مکرم در خصوص صدور ویزا برای گردشگران خاطر نشان کرد: معتقدم مشکلاتی قبل از ورود گردشگران به ایران در بحث ویزا و تبدیل پول وجود ندارد، نظام ما صدور ویزا را برای بسیاری از گردشگران خارجی فراهم کرده‌است و همه نوع همکاری با توریست‌های خارجی می‌شود، حتی برخی گردشگران در فرودگاه‌ها می‌توانند ویزای ورود به ایران را تهیه کنند اما گردشگران کشورهایی از قبیل کانادا، آمریکا و انگلستان نیاز دارند که از قبل ویزا تهیه کنند.

این راهنمای گردشگری افزود: ایرانیان مقیم و گردشگران ایرانی در سایر کشورها می‌توانند مبلغان گردشگری ایران باشند و در حال حاضر تنها موضوعی که از ورود توریست‌ به ایران ممانعت می‌کند تبلیغات سوء است، در واقع کشورهایی که با ما خصومت دارند مایلند شهروندانشان به ایران سفر نکنند و مهمان‌نوازی و روحیه انسان‌دوستانه ایرانیان را نبینند و در کشور خود واقعیت را انعکاس ندهند.

مکرم تصریح کرد: گردشگران خارجی که از تهران وارد ایران می‌شوند، به شیراز، اصفهان، یزد و کاشان سفر می‌کنند و تنها 20 درصد از آنها به مشهد می‌آیند، البته گردشگران قطارهای گردشگری که از مرز ترکمنستان وارد می‌شوند از مشهد نیز بازدید می‌کنند، همچنین باید اشاره کرد که مشهد، مقصد 95 درصد گردشگران مسلمان است.

***راه جذب گردشگر

  درهمین حال مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود گفت: بسته‌های تبلیغاتی مناسب که از سوی آژانس‌های مسافرتی تهیه و ارائه می‌شود، قطعا در ورود توریست به کشور بسیار تاثیرگذارخواهد بود، چنانکه تورهایی که با عنوان تورهای آشناسازی از سوی دفاتر خدماتی برگزار می‌شود به افزایش سفر به ایران در شرایط فعلی کمک خواهد کرد.

سید مسعود منتجبی عنوان کرد: برای انتخاب مقصد سفر از سوی گردشگر، معرفی صحیح جاذبه‌ها از سوی مراکز اطلاع‌رسانی هر کشور که می‌تواند سفارتخانه و آژانس‌های مسافرتی باشد باید صورت گیرد، همچنین برنامه‌ریزی تبلیغاتی از سوی سازمان‌های ذیربط همانند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لازم است.

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود ادامه داد: بسته‌های سفر به ایران در دنیا مشخص و مبتنی بر حوزه‌های فرهنگی- تاریخی ایران است و شهرهای اصفهان، شیراز، کرمان، یزد و کاشان اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور در این حوزه تلقی می‌شوند.

منتجبی با توجه به نوسانات ارزی در ایران خاطرنشان کرد: ایران جزو مقاصد ارزان قیمت سفر در دنیاست و این امر زمینه و فاکتور مناسبی برای انتخاب از سوی گردشگران است، تنها مشکلی که وجود دارد این است که کارت‌های بین المللی در کشور قابل استفاده نیست و در حال حاضر بانک ملی شبکه‌هایی تدارک دیده است که گردشگران بتوانند از کارت‌های اعتباری داخلی استفاده کنند.

***بی اطلاعی برخی توریست‌ها

 دراین راستا، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان گفت: برخی از مسافران خارجی نمی‌دانند در مشهد فرودگاه وجود دارد یا هتل‌هایی چندستاره زیادی در این شهر فعالیت می‌کند.

مجید فرقانی، اظهار کرد: کاهش نرخ ارز و ارزش پول کشور در برابر ارزهای خارجی موقعیت مناسبتری برای گردشگران خارجی فراهم شده است تا از این شرایط بهره ببرند و با نرخ ارزان‌تر به ایران سفر کنند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اساسی گردشگران خارجی در کشور مربوط به تبدیل ارز است، به دلیل تحریم‌هایی که از قبل وجود داشته است، مراودات بانکی انجام نمی‌شود و گردشگران امکان استفاده از کردیت‌کارت (کارت اعتباری بین‌المللی) خود را ندارند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان ادامه داد: سیاست‌های بانک مرکزی شفاف و مشخص نیست که گردشگر بداند به چه شکل ارز خود را تبدیل کند و صرافی‌ها نیز از فعالیت منع شده‌اند. امنیت مالی گردشگران مساله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود زیرا گردشگر باید بداند پول خود را چگونه و به چه شکل تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای خارجی در فرودگاه‌ها ویزا صادر می‌کنند از این رو امر صدور ویزا برای گردشگران خارجی لازم است که تسهیل شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان با بیان اینکه ما نمی‌توانیم در رسانه‌های بین‌المللی تبلیغات کنیم، بیان کرد: رسانه‌های خارجی به دلایل مختلف مجوز تبلیغات گردشگری در ایران را به ما نمی‌دهند و پیشنهاد می‌کنیم دولت و دستگاه‌هایی که در خارج از کشور دارای نمایندگی هستند به شکلی گردشگری را تبلیغ و ترویج کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقصد بسیاری از گردشگران مسلمان، ایران است و آن‌ها به شهرهایی همانند مشهد، قم و شیراز سفر می‌کنند. همچنین گردشگرانی که قصدشان دیدن آثار تاریخی و باستانی است از کشورهای شرق آسیا و کشورهای اروپایی به کشورمان می‌آیند.

فرقانی افزود: در حال حاضر ما ارزانترین و باکیفیت‌ترین واحدهای اقامتی را داریم که متاسفانه مردم دنیا مطلع نیستند و در این رابطه باید بیشتر تبلیغ شود، حتی برخی از مسافران خارجی نمی‌دانند در مشهد فرودگاه وجود دارد و یا نمی‌دانند هتل‌هایی چندستاره زیادی در این شهر فعالیت می‌کند.

سعید کوشافر
قدس انلاین
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

اهم نظرات و دیدگاه های فعالان توسعه روابط خارجی مشهد

فراخوان شانزدهمین جشنواره ی بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام

پایگاه اطلاع رسانی مشهد 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام

عضویت در اندیشکده ی فرهیخت


معرفی برترین ها

در توسعه روابط خارجی مشهد - تیرماه 1397


رصد دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و... با اولویت «ارتباطات» با محوریت «اقتصاد شهر»

1- اداره روابط خارجی شهرداری مشهد 2- نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق 3- اداره کل صنعت، و تجارت 4- اداره کل ورزش و جوانان 5- اتاق بازرگانی و صنایع استان

دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»

1- دانشگاه فردوسی مشهد 2- دانشگاه علوم پزشکی مشهد 3- جامعه المصطفی العالمیه 4- دانشگاه آزاد اسلامی مشهد 5- دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) 6- دانشگاه علوم اسلامی رضوی


دیپلماسی فرهنگی، هنری، نمایشگاهی با اولویت جامعه خلاق و با محوریت «اقتصاد فرهنگ»

1- نمایشگاه بین المللی مشهد 2- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 3- بنیاد بین المللی امام رضا(ع) 4- نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 5- دبیرخانه رویداد مشهد 2017

دیپلماسی زیارت و خدمات تخصصی گردشگری » با محوریت «اقتصاد زائر»

1- فرودگاه بین المللی مشهد 2- اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی 3- بیمارستان تخصصی رضوی 4- معاونت زیارت استانداری 5- اداره کل گردشگری 6- اتحادیه هتلداران استان

معرفی فعال ترین واحد علمی شهر در عرصه دیپلماسی دانشگاهی

چرایی انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد؟

دانشگاه فردوسی مشهد مقدس، سومین دانشگاه كشور از نظر قدمت پس از دانشگاه های تهران و تبریز، در حالی شصت و هفتمین سال فعالیتش را سپری می كند که از میان 23 هزار دانشجوی این دانشگاه، حدود 1300 از آنان را دانشجویان خارجی و عمدتاً از کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ... و نیز کشورهای حاشیه ی خلیج فارس تشکیل می دهند. این دانشگاه با دارا بودن واحدهای فعالی همچون «اداره ی دانشجویان خارجی»، «دفتر همکاری های علمی و بین المللی»، «پردیس بین الملل» و «اداره کل روابط عمومی و بین الملل دانشگاه» و ...، سال بسیار پرکار و پررونقی را در عرصه ی مناسبات علمی و دانشگاهی با مراکز علمی و پژوهشی و واحدهای دانشگاهی سایر کشورها بویژه ....

آشنایی با نهادهای فعال در عرصه روابط خارجی مشهد

«اندیشکده بین المللی فرهیخت»
 Farhikht Think Tank -  www.farhikhtt.ir

Copyright © 2009
با تشکر از: سایت ستاپ
قدرت گرفته با از  MihanBlog.com