اندیشکده بین المللی فرهیخت 
  دیده بان توسعه روابط خارجی مشهد 
  درگاه مطالعات راهبردی رویکرد بین المللی شهر 
  www.farhikhtt.ir  

برترین های دیپلماسی ...

اهدای ده قلب طلایی در
آیین اختتامیه دومین کنگره بین المللی
«پزشکان قلب ایران و اروپا»
متشکل از پانصد تن از متخصصان داخلی و خارجی
مشهد - 14 تا 17 آذر 97 - بیمارستان رضوی

یکشنبه 13 آبان 1397 | بیش از یک میلیون متر مربع، زیربنای کل حرم رضوی است! رواق بسیار زیبا و تازه احداث دارالحجه هم با 7 هزار متر مربع مساحت، واقع در طبقه ی منهای یک، به دلیل نزدیکی به سرداب مقدس، بسیار مورد علاقه زوار داخلی و خارجی... | به قلم «عبدالرضا زرگری»

دوشنبه 16 مهر 1397 | نقدی بر یک خبر، هشتم مهرماه جاری، خبری بس عجیب و باورنکردنی، هرچند تیتر خبری چند رسانه شد، اما در هیاهوی افزایش افسارگسیخته ی ارز شوم - دلار سیاه - و الحاق کشور به کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ... | به قلم «عبدالرضا زرگری

چهارشنبه 11 مهر 1397 | عدم رعایت مطلوب اصول تشریفات روابط دیپلماتیک در دیدارهای مدیران دستگاه های اجرایی شهر و استان با مقامات عالی رتبه سیاسی و اجتماعی کشورها بویژه با سفرا و دیپلمات های ارشد سفارتخانه های خارجی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دوشنبه 12 شهریور 1397 | چرا متولیان گردشگری استان به طور مطلق می گویند سرمایه گذاری در حوزه تأسیسات گردشگری اشباع شده؟! در حالی که باید بگویند فقط در لایه میانی یعنی هتل های 4 و 5 ستاره اشباع شدیم، اما در لایه بالا یعنی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دیپلماسی شهری / نشست شهردار منتخب و اعضای شورای شهر با سفرا و فعالان اقتصادی افغانستان، پاکستان، قزاقستان، گرجستان، تاجیکستان، ترکیه و نماینده آیسسکو در مشهد + گزارش تصویری

محمد رضا کلایی شهردار منتخب مشهد در نشست با جمعی از سفرا و فعالان اقتصادی خارجی؛ نقشه راه و زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی در مشهد ظرف دو هفته تدوین شود/ پیشنهاد می کنم خیابانی در کشورهای سرمایه گذار به نام مشهد یا فردوسی نامگذاری شود. خوشبختانه اکنون در مشهد همه به یک بلوغ در زمینه سرمایه گذاری اقتصادی رسیده و عزم همکاری نیز در این زمینه وجود دارد.... | جمعه 9 آذر 1397

دیپلماسی ...

شرکتهای خارجی، غایبان نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد

   |  دوشنبه 15 مرداد 1397
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: به دلیل بروز مشکلاتی از قبیل، موضوع تحریم و افزایش نرخ ارز و ... حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه بین المللی مشهد کمتر شده است، اما برندهای داخلی استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه دارند. در برخی از موضوعات نمایشگاه مانند نمایشگاه خودرو، مدت زمان زیادی قبل از برپایی نمایشگاه، تمام غرفه ها ثبت نام می شود و غرفه خالی دیگری باقی نمی ماند....

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا هوشنگ نژاد در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار برگزار شده بود افزود: بسته به نوع برگزاری نمایشگاه، استقبال شرکت های مختلف برای حضور در آن متفاوت است. نمایشگاه خودرو همیشه یکی از جذاب ترین نمایشگاه هایی است که در طول سال برگزار می شود. بدلیل استقبال بسیار زیاد شرکت های خودروسازی و قطعه سازان خودرو از نمایشگاه مشهد، امسال تصمیم گرفتیم که این دو را از یکدیگر جدا نموده و نمایشگاه قطعات خودرو را بلافاصله بعد از نمایشگاه خودرو برگزار نماییم. پتانیسل قطعه سازی در استان بسیار بالاست و برگزاری همزمان نمایشگاه خودرو و قطعات خودرو باعث می شود که تعدادی از شرکت ها نتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی گفت: استان خراسان رضوی ویژگی های منحصر به فردی دارد و به همین خاطر است که نمایشگاه بین المللی مشهد بعد از تهران به عنوان دومین نمایشگاه قوی و پراهمیت در سطح کشور مطرح می شود. حضور بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، وجود پروازهای زیاد در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، وجود امکانات ریلی و جاده ای مناسب به نسبت دیگر نقاط کشور، حضور زیاد زائران ایرانی و خارجی در مشهد، داشتن مرز زمینی با ترکمنستان و افغانستان که بخصوص افغانستان بازار بسیار خوبی را برای کالاهای ایرانی فراهم آورده از جمله عواملی است که جایگاه نمایشگاه بین المللی مشهد را در کشور بیشتر از پیش تقویت نموده است.

وی افزود: افق ما، حضوری فعال در منطقه است. سال گذشته به اذعان وزارت بازرگانی، نمایشگاه بین المللی مشهد در بین دیگر استان ها، رتبه نخست را از لحاظ حضوری فعال و توانمند در نمایشگاه های کشورهای مختلف داشت، امسال نیز مجوز حضور در  ۵ نمایشگاه خارجی دیگر را گرفته ایم و به عنوان نماینده ایران بسیار پویا و فعال در این نمایشگاه ها حاضر خواهیم شد.

هوشنگ نژاد ادامه داد: ما با دعوت از هیات های تجاری دیگر کشورها و رایزنی های مختلف در تلاشیم تا بتوانیم رونق خوبی را برای کالاهای تولیدی و اقتصاد این استان فراهم آوریم.

وی عنوان کرد: در شش ماهه زمستان و بهار گذشته نسبت به دوره قبل آن، از لحاظ تعداد برگزاری نمایشگاه ها ۳۳ درصد، از لحاظ تعداد غرفه ها ۲۱ درصد، از نظر تعداد بازدید کننده ۱۳ درصد، از لحاظ درآمدهای نمایشگاهی ۳۰ درصد و از نظر درآمد نمایشگاه ۴۰ درصد رشد و پیشرفت داشته ایم.
قدس آنلاین – وحید اکرمی
آخرین ویرایش: دوشنبه 15 مرداد 1397
  یادآوری: درج رتبه ای موضوعات و رویدادها و مناسبات بین المللی مشهد از آن سو برای پژوهشگران و علاقه مندان رصد تعاملات روابط خارجی این کلان شهر اهمیت دارد که با کلیک بر روی هر گزینه، تمامی پست هایی که مرتبط با آن موضوع هستند، به ترتیب درج به نمایش در خواهند آمد؛ اما نکته ی مهمتر، نمایش سرفصل ها به ترتیب رتبه و فراوانی هر موضوع، است که خود حکایت از فعال یا نیمه فعال و یا غیرفعال بودن آن حوزه دارد. ضمناً: 1- «دیپلماسی ها» پررنگتر در این بخش متمایز خواهند شد. 2- این اطلاعات، تا تاریخ 27 مهر ماه 1397 به روز شده است!
کل رویدادها و مناسبات: 4.212 اخبار 2.988   بین الملل 2.369   آسیا 2.083   برنامه های بین المللی/داخل و خارج 857   دیپلماسی اقتصادی 643   دیپلماسی زیارت و زائر رضوی 546   دیپلماسی دانشگاهی 545   افتخارات 501   دیپلماسی گردشگری 490   دیپلماسی علمی 400   اروپا 391   دیپلماسی فرهنگی 391   میهمان/میهمانان خارجی 382   جهان اسلام 372   دیپلماسی آموزشی 361   دیپلماسی دینی (مذهبی و قرآنی) 356   آیا می دانید که مشهد... 337   دانشگاه فردوسی مشهد 309   شهرداری مشهد 288   دیپلماسی نمایشگاهی 270   سرمایه گذاری 244   استانداری خراسان رضوی 226   آستان قدس رضوی 207   عراق 205   صادرات و واردات 204   پاکستان 198   تصاویر / گزارش های تصویری 189   هنری 180   استاندار 168   افغانستان 166   دیپلماسی ورزشی 163   دیپلماسی سیاسی 157   دیپلماسی عمومی و شهری 156   دیپلماسی سلامت، پزشکی و بهداشت 155   حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی 146   مشهد 2017 139   آفریقا 137   اجتماعی 130   نمایشگاه بین المللی مشهد 120   سفارت، سفیر، کاردار، رایزن، سرکنسول 118   سرمایه گذاری خارجی 104   پایتخت معنوی ایران 100   فرودگاه بین المللی مشهد 86   آمریکا 84   شهردار مشهد 80   قابل الگوگیری یا استفاده در مشهد 77



عضویت در اندیشکده بین المللی فرهیخت
ارزیابی و رصد رویدادها، مناسبات بین المللی و روابط خارجی شهر
تا 30 مهرماه 97
نمایه فعالان دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و رسانه با اولویت «ارتباطات» و با محوریت «اقتصاد شهر»
نمایه فعالان دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»
نمایه فعالان دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی، هنری و نمایشگاهی با اولویت جامعه پویا و با محوریت   «اقتصاد فرهنگ»
نمایه فعالان دیپلماسی زیارت و خدمات گردشگری » با اولویت «تکریم زوار خارجی» و با محوریت «اقتصاد زائر»